Temel Stratejimiz İyi Bir Kullanıcı Deneyimi Oluşturmak

Daire Başkanlığı

TEMEL STRATEJİMİZ İYİ BİR
KULLANICI DENEYİMİ OLUŞTURMAK

Kullanıcı deneyimi, destek ve altyapı bileşenlerinin kritik önemde olduğu çalışma alanımızda mobil uygulamalarımızın market notları son yıllarda ciddi yükselme kaydetti. Bir uygulama ve süreci yenilerken ya da değiştirirken mümkün olduğunca manuel süreçlerden arındırmak ana hedefimiz.

TUNCER DEMİREL
Kurumsal Uygulama ve Dijital Kanal Geliştirme Daire Başkanı

Kullanıcı deneyimlerini önemseyen, verdikleri hizmeti en iyi nasıl yapabilecekleri üzerine düşünüp çalışan Kurumsal Uygulama ve Dijital Kanal Geliştirme Birimi, çok yoğun bir mesai içinde. Bu yoğun iş akışında yapılan ve yapılacak olan projeleri öğrenmek üzere bizler de Kurumsal Uygulama ve Dijital Kanal Geliştirme Daire Başkanı Tuncer Demirel ile bir araya geldik. 

1971 yılının Ekim ayında Kırşehir-Mucur ilçesinde doğan Tuncer Demirel, üniversite giriş sınavında ilk 100’e girerek tam burs kazanıp Bilkent Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nü 1993 yılında tamamlamış. Ebeveynlerinin yükseköğrenim gördüğünü ve matematik öğretmenliği yaptıklarını söyleyen Demirel, emekli olan anne babasından, aile yaşantılarından ve kendisinin öğrenimi sırasında gösterdikleri destekten söz ediyor. 

Özel sektör ve bankalarda uzman, uygulama geliştiricisi, uygulama mimarı olarak çalıştığını ve çeşitli yöneticilik kademelerinde yer aldıktan sonra 1 Haziran 2022 tarihinde Kurumsal Uygulama ve Dijital Kanal Geliştirme Bölümü’nün daire başkanı olarak Bankamıza katıldığını ifade ediyor ve ekliyor: 

“Halkbank her zaman sektörün önde gelen kurumlarından biri olmuştur. Bankamız ile yakınlaşmam özel sektörde çalıştığım dönemde oldu ve akabinde de Bankamıza katıldım.” 

Evli ve bir oğlu olduğunu söyleyen Başkan, aynı sektörde BT yöneticisi olarak çalışan eşiyle meslektaş olduklarını anlatıyor. Kendisi gibi oğlunun da burslu okuduğunu belirtiyor.

‘DİJİTAL BİR ORTAM OLUŞTURMAK BANKAMIZ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ’

Daire Başkanlığınızın üstlendiği görev ve sorumluluklar hakkında bilgi verir misiniz? Başkanlığınıza bağlı kaç çalışan bulunuyor?

Kurumsal Uygulamalar ve Dijital Kanal Geliştirme Daire Başkanlığı, bankacılığın ana konusu olan ürün ve süreç dijitalleştirme sorumluluğu üzerine çalışan bir başkanlık. Başkanlığımızda 6 bölüm müdürlüğü bulunuyor. Ekibimiz yaklaşık 350 kişiden oluşmakta. Bankamızın tüm dijital kanal uygulamaları, ödeme sistemleri, kendi kullandığı uygulamalar, BT özelinde kullandığımız uygulama ve süreçler başkanlığımızın sorumluluğunda. Ana hedefimiz, bir uygulama ve süreci yenilerken ya da değiştirirken mümkün olduğunca manuel süreçlerden arındırmak. 

Bu çalışmaları sürdürürken başta Dijital Bankacılık, Dijital Dönüşüm, Ödeme Sistemleri Hizmetleri, Ödeme Sistemleri Pazarlama, Müşteri İletişim Merkezi Daire Başkanlıkları olmak üzere birçok iş birimimizle yakın temas kurarak çalışıyoruz. Teknoloji tarafında da diğer BT Daire Başkanlıkları bizim en büyük paydaş ve destekçilerimiz. 

Dijital bir ortam oluşturmak sadece kodlama ile mümkün değil. Bu sebeple kullanıcı deneyimi, destek ve altyapı bileşenleri kritik önemde. Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcımız Olcay Atlıoğlu’nun liderliğinde bu mottoyu en iyi şekilde yerine getirmeye çalışıyoruz.

‘MOBİL BANKACILIK EN YOĞUN KULLANILAN KANALLARIMIZDAN’

Mobil bankacılık ile internet bankacılığı alanındaki faaliyetlerinizden ve geliştirdiğiniz uygulamalardan bahseder misiniz? Müşteri beklentilerinin ve teknolojik trendlerin değişimini yönetmek adına nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Mobil Bankacılık, İnternet Bankacılığı ve Çağrı Merkezi kanallarımızdaki temel stratejimiz iyi bir kullanıcı deneyimi oluşturmak. Bunu işlem kolaylığı ve basitliği ile birlikte 7×24 hizmet verebilme prensibi ile sağlayabiliriz. Bu nedenle son teknolojik metod ve uygulamaları kullanıyoruz. 

Şube ve diğer kanallarımız içinde dijital kanallarımız Bankamızın en yoğun kullanılan kanalı. İşlemlerin %95’ten fazlası Mobil İnternet ve ATM’lerden yapılıyor. Bu kanallar içinde en yoğun kullanılan kritik kanalımız Mobil Bankacılık. Genel Müdür Yardımcımız Olcay Atlıoğlu’nun çok beğendiğimiz bir sözü var. Şöyle diyor: “Dijital kanallar sığ ve geniş, şube işlemlerimiz dar ve derindir.” Bizler de bu tanımlamaya katılıyoruz. 

Dijital kanalların kullanım yoğunluğu bu kadar fazla olunca güvenliğin de yüksek seviyede olması çok doğal. Tüm bu beklentileri karşılayabilmek için mobil uygulamalarda en son geliştirilen dil ve ortamlar kullanılıyor. Yapılan geliştirmelerin hem hızlı hem de kaliteli olması için çevik metodolojileri içselleştirdik. Mimari ekiplerimiz birbiriyle bağlantılı çok sayıda geliştirmenin yürüyebilmesi için gerekli ortamları hazırladı Marketlere gönderilecek uygulamaları artık çok hızlı, hatta dakikalar içinde paketleyip hazır edebiliyoruz. Yine aynı şekilde canlı ortamda çıkan sorunların kök sebebini çok hızlı tespit edip düzeltebiliyoruz. Bunların hepsini hem iş birimlerimiz hem de diğer BT ekiplerimizin desteği ile yapıyoruz. Bu sayede mobil uygulamalarımızın market notları son yıllarda ciddi yükselme kaydetti.

‘HEDEFLERİMİZE ULAŞMADA AZAMİ ÇABA SARF EDİYORUZ’

Banka içi uygulamalar geliştirirken nasıl bir süreç izliyorsunuz? Ekip içi görev dağılımındaki önemli noktaları paylaşır mısınız?

Uygulamalar geliştirirken ekipçe hareket etmek çok önemli. Çevik metodolojilerde roller arasında çok keskin ayrımlar yok; ekipler 2 haftalık “sprint” dediğimiz dönemde yapmaya söz verdikleri iş listesini tamamlamak için gereken efor ve koordinasyonla azami çaba sarf ediyor. Yine de temel olarak mimar, analist, uygulama geliştirmeci ve test uzmanı rollerimiz mevcut.

‘YAPAY ZEKÂ UYGULAMASI BANKAMIZCA AKTİF ŞEKİLDE KULLANILIYOR’

Günümüzde birçok uygulama yapay zekâ desteği ile kullanıcı deneyimini iyileştiriyor. Gerçekleşen ya da yakın dönemde planlanan yapay zekâ çalışmalarınız var mı?

 

Yapay zekâ ve analitik, dijital kanalların hizmet aldığı ve alacağı olmazsa olmaz teknolojiler. Hâlihazırda banka içi olarak kullandığımız chatbot uygulamaları, talimatları anlayıp ilgili iş havuzlarına yönlendiren yapay zekâ uygulamalarımız, “customer onboarding” dediğimiz müşteri olma uygulamasında kullanılan canlılık testleri gibi çok sayıda yapay zekâ uygulaması Bankamızca aktif şekilde kullanılıyor. Yapay zekâ kullanacağımız sürecin Bankamıza ve müşterilere net bir kazanım sağlaması gerektiğini düşünüyoruz ve çalışmalarımıza büyük bir azim. ve kararlılıkla devam ediyoruz.

yeni_61A2425
yeni_61A2528
yeni_61A2459
yeni_61A2425
yeni_61A2528
yeni_61A2459
previous arrow
next arrow