Başkanlığımız Faaliyetlerinin Merkezinde Müşteri Memnuniyeti Yer Alıyor

Daire Başkanlığı

BAŞKANLIĞIMIZ FAALİYETLERİNİN MERKEZİNDE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YER ALIYOR

Doğaya saygılı, sürdürülebilir ve rekabetçi üretim alanlarının desteklenmesi ana hedefimiz. Üretim ile büyümeye devam edecek olan ülkemizin altyapı, ulaşım, lojistik ve enerji ihtiyaçlarını karşılayacak yatırımlara özellikle yeşil enerji yatırımlarına önem veriyoruz.

AHMET SAMİ PANCAROĞLU
Kurumsal ve Ticari Pazarlama-2 Daire Başkanı

Üç çocuklu bir ailenin en küçüğü olarak Konya’nın Akşehir ilçesinde dünyaya gelen, aslen Afyonkarahisarlı olan
Ahmet Sami Pancaroğlu, ilk ve orta öğrenimini Akşehir’de, lise öğreniminin hazırlık sınıfını İzmir’de, kalan üç
yılını da İstanbul’da tamamladığını ifade ediyor.

Ahmet Sami Pancaroğlu, Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İngilizce İşletme mezunu.
Bankamızdaki kariyerine nasıl başladığını sorarak röportajımıza başlıyoruz:

“Bankacılığa MT olarak başladım ve kariyerimin büyük bir kısmı, batıda Mersin, doğuda Diyarbakır, güneyde
Antakya ve kuzeyde Kayseri olmak üzere ülkemizin bereketli toprakları üzerindeki 15 ilin bulunduğu bölgelerde
geçti. 1993 yılında başladığım bankacılığın ilk 17 yılı özel bankalarda, son 14 yılı Bankamızda olmak üzere Bölüm
Müdürü, Şube Müdürü, Bölge Müdürü ve Daire Başkanı pozisyonlarında görev yaptım.”

Hayatın iyi ve güzel yanlarından, düşünce gücünün etkisinden, ülkemizin doğal güzelliklerinden söz eden
Ahmet Sami Pancaroğlu, tüm içtenliğiyle aile yaşamından bahsetmeyi ihmal etmiyor:

“Tüm bu hikâyenin en büyük paydaşı, sırtımı yasladığım eşimden bahsetmeden de geçmeyeyim, evliyim,
üniversite sınavlarına hazırlanan bir kızım ve meslek hayatına adım atan bir oğlum var.”

‘ÇALIŞANLARIMIZI BAŞARI VE HEDEF ODAKLI ÇALIŞMALARA YÖNLENDİRİYORUZ’

Daire Başkanlığınızın üstlendiği görev ve sorumluluklar hakkında bilgi verir misiniz? Başkanlığınıza
bağlı kaç çalışan bulunuyor?

Kurumsal ve Ticari Pazarlama-2 Daire Başkanı olarak, müşterilerimize kısaca özetlediğim gibi, Ağrı’dan İzmir’e çizilecek sanal bir çizginin Ankara dahil Afyonkarahisar hariç güneyi ve Kıbrıs’ın dahil olduğu bölgeden sorumluyum. Bu hinterlantta bulunan iki Kurumsal Şube, on yedi Ticari Şube, on yedi Bölge ve bir ülke müdürlüğüne bağlı Kurumsal ve Ticari segment müşterilerin Bankamız ile çalışmalarını üçü satış olmak üzere beş bölüm müdürlüğü ile koordine ediyor, Genel Müdür Yardımcımıza raporluyoruz. Tüm bu faaliyetleri hem bağlı şubelerimiz hem genel müdürlük çalışanlarımız
olmak üzere 300’ü aşkın büyük bir ekip ile sürdürmekteyiz.

Başkanlığımız faaliyetlerinin merkezinde memnuniyet yatıyor. Amacımız, Bankamızdan aldığı ürün ve hizmetler ile müşterilerimizin memnuniyetini, müşterilerimizden sağlanan verimlilikle Bankamızın memnuniyetini maksimize etmek. Müşterilerimizin Bankamız ile ilişkilerinin sağlıklı, sorunsuz ve verimli bir şekilde yürütülmesi için tüm iş süreçleri yakından takip ediliyor, Genel Müdürlüğümüz birimleri ile koordinasyonu maksimum düzeyde sağlayarak çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu anlamda, saha ziyaretleri yaparak, çalışanlarımızın moral ve motivasyonunu yükseltip, ekiplerimizi başarı ve hedef odaklı çalışmalara yönlendiriyoruz. Yine saha ziyaretlerinde müşterilerimizin faaliyetlerini yerinde görüp, Şubelerimiz ile birlikte çalışma büyüklüğümüzün şekillendirilmesi ve verimliliğin arttırılması üzerine aksiyonlar alıyor, Bankamız için risk oluşturabilecek her türlü olayın önüne geçebilmek adına ilgili birimlere geri bildirim veriyoruz.

Yapılan iş bölümü çerçevesinde TCMB ve Eximbank kaynaklı kredilerin Bankamız müşterilerine en etkin ve en verimli şekilde ulaşmasını sağlamak, bu kurumlarla iletişimi en sağlıklı şekilde sürdürmek de görevlerimiz arasında. Ayrıca, Bankamız sektör yoğunlaşmalarına bakarak BDDK’nın zorunlu kıldığı raporları düzenli periyotlarda hazırlayıp iş birimlerimizle paylaşıyoruz.

‘MÜŞTERİLERİMİZİN YANINDA AZİMLİ ÇALIŞMA ARKADAŞLARIMIZ VAR’

Mevcut kurumsal ve ticari müşterilerle ilişkilerinizi yönetirken nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Yeni müşteri kazanımı için uyguladığınız yöntemlerden bahseder misiniz? Müşteri analizleri yaparken neleri dikkate alıyorsunuz?

Mevcut müşterilerimiz ile ilişkilerimizi yönetirken empati kurarak ilerliyoruz. Öncelikle karşımızda; yatırım yapmak, mevcut işlerini geliştirmek, yeni pazarlara açılmak, ihracat yapmak, istihdam oluşturmak isteyen heyecanlı müteşebbisler olduğunu aklımızdan çıkarmıyoruz. Müşterilerimizin yanında hedeflere odaklanmış, rekabetçi, azimli şube çalışanlarımız olduğunu biliyoruz. Tüm iş süreçlerimizi, Bankamız uygulama talimatları ve kanuni zorunluluklar çerçevesinde, verimliliği arttırıp paydaşlar arasında oluşmuş bu güçlü motivasyonu koruyarak yönetiyoruz.

Bankamız müşteri segmentasyonu ve politikaları çerçevesinde rutin olarak faaliyetleri genişlemiş, ciro ve çalışma büyüklüğü açısından kurumsal ve ticari segmente devir yoluyla müşteri kazanımlarımız oluyor. Bunların dışındaki yeni müşteri kazanımlarımızı iki başlık altında özetlemek istiyorum. Birincisi; inaktif müşterilerimizin yeniden kazanılması. Bu çerçevede; belirli periyotlarda Şubelerimizin inaktif portföylerini gözden geçiriyor, tekrar ziyaret edilmesini sağlıyor, gerekirse bağlı olduğu portföy değişikliğine giderek yeni bir heyecan oluşturulup müşterimizin kazanılması için çaba gösteriyoruz. İkincisi; Bankamızla hiç ilişkisi olmayan müşteriler ki; segmentimizin yapısı gereği bu rakam yok denecek kadar az; saha ziyaretleri, mevcut müşterilerimizin mizan takipleri, EFT giriş/çıkışlarının takibi, yazılı ve görsel basın haberleri, piyasa istihbaratları sonucu Bankamıza kazandırılmalarını sağlıyoruz.

‘BANKAMIZ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI ANA HEDEFİMİZ’

Yeni ürün ve hizmet geliştirme süreciniz nasıl ilerliyor? Müşterilere sunduğunuz finansla
yönetim çözümleri ve diğer hizmetler hakkında bilgi verir misiniz?

Yeni ürün ve hizmet geliştirme sürecinde Başkanlığımızın en önem verdiği faaliyetlerin başında pazar araştırması
geliyor. Yapılan saha ziyaretlerinde, şube ve müşteri görüşmelerinde ihtiyaçlar tespit edilip, yeni trendler ve
rakiplerimizin durumu yerinde izleniyor. Bu bilgi akışının sürekliliği korunarak yeni fikirlerin ve yeni ürünlerin
temelleri bu aşamada atılmaya başlanıyor. Öne çıkan ürün veya hizmet fikirlerinin tasarımı, hemen ardından
test ortamına alınıp pilot uygulamalardan gelen geri bildirimlerin değerlendirilmesi en heyecanlı anlarımız.
Bankamız ürün yelpazesine alınan ürün ve hizmetler için hızla pazarlama faaliyetlerine başlanıyor ve
sahadan gelen geri bildirimlerle sürekli iyileştiriliyor.

TCMB sınırlamaları, sermaye yeterlilik rasyosu, likidite rasyosu, döviz pozisyonu gibi hususlara dikkat ederek
çözümler üretiyoruz. Bankamız verimliliğinin artırılması ana hedefimizden ödün vermeden merkezinde
yatırım, üretim, istihdam, ihracatın desteklendiği, görece ithalatın azaltıldığı projelerin olduğu noktalarda
hizmetlerimizi sunmaya odaklanıyoruz.

‘KÂRLI VE VERİMLİ İŞLER YAPMAK BU SÜREÇTE DEĞİŞMEZ HEDEFİMİZ’

Ekonomik mevzuatlardaki değişikliklerin banka portföyü üzerindeki etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ekonomik trendlerin ve piyasadaki değişikliklerin kurumsal ve ticari bankacılık segmentine etkileri nelerdir?

Son yıllarda ekonomik mevzuatlar, yasal sınırlamalar ve kurallar sıklıkla değişiyor. Bu çerçevede; pazarlama faaliyetlerimizi salt maliyet/fiyatlama araçları ile değil, adeta büyük bir puzzle yapar gibi muhtemel değişiklikleri öngörerek sürekliliği korumaya çalışarak yönetiyoruz. Bir sonraki değişikliği öngörerek müşterilerimizin ihtiyaçlarını sürekli karşılayabiliyor olmak, Bankamızı herhangi bir sınırı aşmaktan kaynaklı herhangi bir müeyyide uygulanmasından korumak, kârlı ve verimli işler yapmak bu süreçteki değişmez hedefimiz. Yaşanan değişikliklerle hiçbir yatırımın yarım kalmaması ve müşteri taleplerinin karşılıksız kalmaması için proaktif çözümler üretmeye, daha planlı vade takibi yapmaya devam ediyoruz. Bankamız kaynaklarını etkin kullanabilmek adına ürün yelpazemizdeki her ürün için mutlaka bir rezerv boşluk bulunduruyoruz.

‘EN YENİ ÜRÜN VE HİZMETLERİ SUNMAYA DEVAM EDECEĞİZ’

Gelecek için kurumsal ve ticari bankacılık alanında hedeflerimiz nelerdir? Kurumsal ve Ticari
Pazarlama Daire Başkanlığı
olarak nasıl bir büyüme stratejisi öngörüyorsunuz?

Gelişmiş ve refah seviyesi yüksek bir ülke olma yolunda ekonomiye gereken desteği vermeye, müşterilerimizin güncel işletme sermayesi ihtiyaçlarına ve dijital bankacılığa yönelik en yeni ürün ve hizmetleri sunmaya devam edeceğiz. Bunun yanında, doğaya saygılı, sürdürülebilir ve rekabetçi üretim alanlarının desteklenmesi segmentimizin ana hedefi. Üretim ile büyümeye devam edecek olan ülkemizin altyapı, ulaşım, lojistik ve enerji ihtiyaçlarını karşılayacak yatırımlar yine hedeflerimiz arasında. Özellikle yeşil enerji yatırımlarına önem veriyoruz. Deprem bölgesinin süratle eski günlerine kavuşması için bugüne kadar devam eden etkinliğimizi koruyacağız.

4
5
6
4
5
6
previous arrow
next arrow