Daire Başkanlığı
MÜŞTERİ TANIMLAMASI
DİJİTAL YÖNTEMLE YAPILIYOR
Dijital Dönüşüm Daire Başkanlığı olarak yönettiğimiz projeler 2022 yılında hayata geçerek müşterilerimiz ve çalışanlarımız için değer oluşturmaya başladı. “Dijital Müşteri Açılışı” projemiz sayesinde an itibarıyla müşterilerimizin %85’i dijital yöntemle tanımlanır hâle geldi.
Halkbank’ın pandemi döneminde hayata geçirdiği Dijital Dönüşüm Ofisi Daire Başkanlığı, kısa zamanda önemli projelere imza atmanın haklı gururunu yaşıyor.
Pandemide dijital dönüşümün vazgeçilmez bir unsur hâline geldiğine dikkat çeken Daire Başkanı Cüneyt Eyin, bu süreçte Halkbank’ın dijital dönüşüm kabiliyetini net biçimde ispatladığına vurgu yapıyor ve daha yapılacak çok iş, atılacak çok adım olduğunu söylüyor.
HALKBANK’LA BAŞLAYAN MESLEKİ YOLCULUK
Aslen Yalovalı olan Cüneyt Eyin 1983 yılında memur bir ailenin tek çocuğu olarak Bursa’da hayata merhaba demiş. Üniversiteye kadar öğrenimini Yalova’da sürdürmüş. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye Bölümü’nden 2005 yılında mezun olmuş ve 2006 yılı başında müfettiş yardımcısı olarak Halkbank’ta çalışmaya başlamış. Sonra sırasıyla Ticari Pazarlama Bölüm Müdürlüğü, KOBİ Pazarlama Bölüm Müdürlüğü, Karma, KOBİ ve Ticari Şube Müdürlüğü yapmış. Ardından Bireysel Krediler Daire Başkanlığı görevini üstlenen Eyin, Nisan 2022’den bu yana da Dijital Dönüşüm Ofisi Daire Başkanı olarak çalışmalarını sürdürüyor.
Eşinin de kendisi gibi finans sektöründe çalıştığını, dokuz yaşında ilkokul dördüncü sınıfa giden bir oğulları olduğunu ifade eden Eyin, “Birlikte zaman geçirmeyi seven çekirdek bir aileyiz.” diyor.
Cüneyt Eyin ile Dijital Dönüşüm Ofisi Daire Başkanlığı’nın sorumluluklarını, dijital dönüşümün önemini, projelerini ve ekip olarak yakaladıkları uyumu konuştuk.
Dijital Dönüşüm Ofisi Daire Başkanlığı ne zaman kuruldu? Bankamız içinde üstlendiği görev ve sorumlulukları anlatır mısınız?
Dijital Dönüşüm Ofisi Daire Başkanlığı, 2020’nin Eylül ayında kuruldu. Başkanlığımız dijital bankacılık, krediler, operasyonel işlemler, müşteri yönetimi ve pazarlama ile ilgili tüm alanlarda dijital dönüşümün planlanmasını ve dönüşüm süreçlerini yönetiyor.
Bilgi Teknolojileri (BT) taleplerinin takvimlendirilmesi, analiz edilmesi, yaygınlaştırılması ve tutundurulması olarak özetleyeceğimiz tüm iş adımlarında uçtan uca görev alıyoruz. İş birimleri ile BT ekiplerimiz arasında tercümanlık görevi üstlenerek bankacılık ihtiyaçlarının doğru anlaşılmasını sağlıyor, etkin çözüm üretilmesine katkıda bulunuyoruz. Kâğıtsız bankacılık, robotik otomasyon, veri analitiği, doküman yönetimi, müşteri veri kalitesinin artırılması gibi alanlarda projeler üreterek hayata geçiriyoruz.
2,5 MİLYON SAYFA KÂĞITTAN TASARRUF
Banka genelinde yürütülen dijital projeleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Dijital Dönüşüm Ofisi Daire Başkanlığı bünyesinde yönetilen projeler özellikle 2022 yılında hayata geçerek gerek müşterilerimiz gerekse de çalışanlarımız için değer oluşturmaya başladı.
Bankamız “Dijital Müşteri Açılışı” projemiz ile şubelerimiz yalnızca üç bilgi ve tek sayfa evraka imza alarak artık müşteri tanımlayabilir duruma geldi. Haziran ayında tüm şubelerimizin kullanımına sunulan yeni yapı sayesinde an itibarıyla müşterilerimizin %85’i dijital yöntemle tanımlanıyor. Bu sayede bugüne kadar 2,5 milyon sayfa kâğıttan tasarruf edildi. Oranın yüksekliği, müşterilerimizle çalışanlarımızın dijital dönüşüme yatkınlığı ve katkı sunma istekleri bakımından da ekiplerimizi mutlu ediyor, gelecek çabaları için daha fazla cesaretlendiriyor. Bu projemizle başlayan ivme, dijitalleşme vizyonumuza ve müşteri veri kalitesinin arttırılması hedefimize önemli katkılar sunacak.
Gerçek kişi firmalara ve bireysel müşterilere yeni kimlik kartları ve NFC özellikli telefonları ile şubelerimize gelmeden dijital parola üreterek kanallarımızı kullanmaları, varsa sözleşme eksikliklerini dijital olarak onaylayarak tamamlama fırsatı sunduk. Müşterilerimizin şubeye giderek yapabildiği bilgi güncellemelerinin kanallardan self-servis yapılmasına da olanak sağladık.
Bankamız uzaktan müşteri edinimi hizmetini de (dijital on-boarding) sektörün diğer üyeleri ile birlikte başlattı. Son geliştirmeler ile yurt dışı yerleşik vatandaşlarımıza da Bankamız müşterisi olma imkânı verildi.
Projeler dışında dijitalleşme kültürünün oluşturulması, yeni süreçlerin kullanımı, mevcut süreçlerin efektif işletilmesi, doğru bilinen yanlış uygulamalar hakkında sahanın bilinçlendirilmesi amacıyla duyurular, bültenler ve videolar yayımlıyoruz.
DİJİTAL ESNAF KREDİSİ
Halkbank dijital dönüşüm konusunda KOBİ’lerle nasıl bir iş birliği içinde? Onlara ne tür çözümler sunuyor?
Bankamız geleneksel olarak KOBİ’lerin tüm faaliyetlerini odağına aldığı gibi gelecekte de iktisadi hayatımızın temeli olan KOBİ’lere yine büyük önem atfedecek. Dijital çözümlerimizin esnaf, sanatkâr kesiminin ve KOBİ’lerin hayatını kolaylaştırmasını amaçlıyoruz. Bu çerçevede Bankamızda şubelerden gerçekleştirilen esnaf kredisi kullandırımlarında kredi belgelerinin kanallardan dijital onayla alınması sağlandı. 21 Temmuz 2022’de yaygınlaştırılan bu uygulama büyük ilgi gördü; ağustos sonunda yaptığımız ölçümlerde dijital olarak onaylanan esnaf kredilerinin oranının %80’lere yaklaştı.
Bir sonraki adımımız ESKKK kredilerinin uçtan uca dijital kanallarımız üzerinden yürüyeceği Dijital Esnaf Kredisi süreci olup yıl bitmeden kullanılmaya başlanacak.
Dijitalleşmenin önemi pandemide çok daha net anlaşıldı. Bankamızda dijital dönüşümde nasıl bir strateji izlediniz, ne gibi yenilikler yaptınız?
Hepimizin bildiği üzere pandemi döneminde dijital gelişmeler hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru hâline geldi. Özellikle dar gelirli vatandaşlarımızın temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere sunulan Temel İhtiyaç Destek Kredileri birkaç hafta gibi çok kısa bir süre içerisinde müşteri açılışından başvurusuna, belge onayından kullandırımına kadar baştan uca dijital biçimde kurgulandı. Milyonlarca insanımızın sokağa çıkma imkânının dahi bulunmadığı bir dönemde müşterilerimizin finansmana erişmesine olanak tanındı. Söz konusu süreç Bankamızın dijital dönüşüm kabiliyetini de net biçimde ispatladı. Daha önce değinmiş olduğumuz dijital müşteri açılışları, esnaf kredi belge onayları, dijital parola temin süreçleri, uzaktan müşteri kabulleri gibi pek çok süreç pandemi döneminde hayatımıza girdi. Geldiğimiz noktada hâlâ dijital dönüşüm adına yapılacak çok işimiz, atılacak çok adımımız olduğu aşikâr.
‘GENÇLER YILMADAN, AZİM VE SABIRLA ÇALIŞMALI’
Ekibinizle kurduğunuz iletişime gelelim… Ekip ruhunu nasıl yakalıyorsunuz? Onlardan beklentileriniz neler? Mesleğe yeni başlayan arkadaşlar için tavsiyelerinizi alabilir miyiz?
Ekibimiz, her biri alanında uzman, özenle seçilmiş arkadaşlarımızdan oluşuyor. Mesleki bilgileri üst düzeyde olan çalışma arkadaşlarımız, aynı hedefe odaklanmış bir takımın parçaları. Ekip ruhu Bankamız için daha iyisini birlikte hayal etmekle, dijital dönüşüm mücadelesi esnasında yaşanan zorluklara birlikte göğüs germekle ve hayata geçirilen başarılı projelerin sonuçlarını birlikte görmekle pekişiyor. Temel görevimin, ekibimin süreçlere azami biçimde katkı sunması adına fikirlerini tam bir açıklıkla ifade etmelerine imkân verecek ortamı sağlayarak ekip ruhunu üst seviyede tutmak olduğunu düşünüyorum. Kendilerinden beklentim Bankamızın onlara sunduğu imkânları ve kattığı deneyimi, yüksek kabiliyetleri doğrultusunda hiç durmadan ve yılmadan Bankamıza ve ülkemize değer katmak adına kullanmalarıdır. Özellikle genç meslektaşlarımıza yılmadan, azim ve sabırla çalışmalarını tavsiye ediyorum. Bankamızın iyi niyetle emek sarf eden tüm çalışanlarının doğru zamanda arzuladıkları noktalara gelmesine yardımcı olduğunu biliyor, bu uzun yolda karşılaşabilecekleri zorluklar karşında umutsuzluğa kapılmamalarını ve başarıya olan inançlarından asla vazgeçmemelerini öneriyorum.