Yenilikçi Dijital Hizmetlerle Müşteri Deneyimini Zenginleştiriyoruz

Yönetici Penceresi

YENİLİKÇİ DİJİTAL HİZMETLERLE
MÜŞTERİ DENEYİMİNİ ZENGİNLEŞTİRİYORUZ

Halkbank Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcılığı olarak son teknolojik gelişmeleri ve ilerlemeleri gözden geçirerek, dijital kanallardaki kullanıcı deneyimini geliştirmek, müşteri memnuniyetini önemli ölçüde artırmak, yapay zekâ destekli müşteri hizmetleri sunabilmek, müşteri şikâyetlerinin azalmasını ve memnuniyetinin artmasını sağlamak temel hedeflerimiz arasında.

OLCAY ATLIOĞLU
Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı

Değerli Çalışma Arkadaşlarım, 

Güvenlik yatırımlarımız ile siber saldırıların önlenmesi, veri güvenliği olaylarının izleme ve tespiti süreçlerini iyileştiriyor, Bankamız ve müşterilerimizin verilerinin güvende olmasını sağlıyoruz. 50’den fazla bilgi güvenliği uzmanı ile 100’ün üzerinde güncel güvenlik teknolojisi kullanarak günlük 5 milyar iz kaydını inceliyoruz. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından düzenlenen, kamu ve özel sektörden 43 kurumun katıldığı “Finans Sektörü Odaklı  Siber Tatbikatı”nda takım olarak 2. olduk. 

Yenilikçi dijital ürünler ve hizmetler sunarak piyasada rekabet avantajı elde etmek için çalışırken, iş süreçlerini optimize ederek operasyonel verimliliği arttırıp, maliyetleri düşürmeyi önceliğimiz haline getiriyoruz. 

Bunun için her alanda dijitalleşme vizyonuyla devam eden ve planlanan projelerimizde, mobil uygulama ve internet bankacılığı platformlarını daha da geliştirerek müşteri deneyimini zenginleştirmek, kişisel finans yönetimi araçları gibi yeni özellikler eklemek, derin veri analizi, esnek ve etkin raporlama ve karar destek sistemleri ile Bankamızın stratejilerinin oluşturulması ve gerçekleştirilmesine destek olarak faaliyetlerimize devam ediyoruz. Dijital müşteri kabulü, dijital bankacılık süreçleri ve belge onayları, chatbot uygulamaları, metaverse evrenimiz, blok zincir uygulamaları ve e-cüzdan projeleri imza attığımız önemli çalışmalar.

YAPAY ZEKÂ İLE BANKACILIĞIN GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYORUZ

Eski sistemlerin modernizasyonu, kapasite ve süreklilik odaklı alt yapı yatırımları, bulut bilişim de dahil sektördeki en güncel ve yeni teknolojiler, proaktif izleme ve operasyon çalışmaları ile altyapı esnekliğini artırmayı hedefliyoruz. Sanal sunucu sayımız 4.800’e, ana sistemimizden geçen aylık işlem sayısı 522 milyona ulaştı. İç ağ kapasitemiz 4 kat, internet kapasitemiz 3 kat arttı. Dijital dönüşümün önemli odaklarından biri olan temel bankacılık ekranlarımızın yenilenmesini büyük ölçüde tamamladık, 2024 yılı sonunda Mistral’e veda ediyoruz. 

Yapay Zekâ’nın yükselişe geçtiği şu günlerde, bankacılığı uzun yıllar şekillendirecek yapay zekâ, makine öğrenmesi ve doğal dil işleme teknolojilerinin pazarlamadan fiyatlamaya, operasyondan müşteri iletişimine ve hatta kodlamaya kadar pek çok alanda kullanımını arttırmayı hedefliyoruz. 

Yapay zekâ ve makine öğrenimi teknolojilerini; istihbarat modüllerinde, para transfer ve vergi işlemlerinde, Bankamız kanallarının hizmet etkinliğini arttırmak için hazırlanan projelerde başarıyla kullanıyoruz. Büyük veri analitiği araçlarını kullanarak bireysel, KOBİ ve ticari bankacılıkta yer alan müşteri davranışlarını daha iyi anlıyor ve pazarlama stratejilerimizi optimize ediyoruz. Bu çalışmalarla Bankamız, dünya çapında yapay zeka alanında önemli ve inovatif çalışmaları ödüllendiren “AI World Series” tarafından ‘’Finansal Servisler İçinde Yılın En İyi Yapay Zekâ Kullanım Örneği’’ ödülüne layık görüldü.

BANKAMIZIN ROBOTİK SÜREÇ OTOMASYONU PROJESİ ULUSLARARASI ÖDÜLLERLE TAÇLANDI

Robotik süreç otomasyonunu en iyi kullanan bankayız. 62 metal yakalı çalışanımız 7/24 çalışarak 125
bankacılık sürecinde 3,3 milyon işlemi minimum insan katkısıyla, hatta insan eli değmeden sonuçlandırdı.
Halkbank robotik süreç otomasyonu projesi Globee Awards ve Stevie International Business Awards’dan 3
farklı kategoride 6 ödül aldı.

Üretken yapay zekanın olanaklarını çalışanlarımız ve müşterilerimize sunacak projelerimizi çok yakında
duyacaksınız. Sektörle birlikte aynı anda açık bankacılık uygulamalarına uyumlandık ve gelecekte açık finans
uygulamalarını müşterilerimizin hizmetine sunmak yolunda projelerimizi yapılandırıyoruz.

Tüm bu stratejik çalışmalarımızla birlikte, 2023 yılında bankacılık birimlerimizden gelen 3.000’in üzerinde
talebi karşıladık ve rekor bir talep karşılama oranına ulaştık. Son 3 yılda BT olarak iş üretim miktarımızı %32 arttırdık. 700’ün üzerinde talep için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Aynı yıl, çoğunluğu şubelerimizden gelen 380.000 Bilge servis talebini tamamladık.

Rekabetin ve dinamizmin çok yüksek olduğu bilgi teknolojileri alanında hem mevcut kadrolarımızın yetkinliğini sürekli arttırmak, hem de yetenekli profesyonelleri kadromuza katmak için en iyi eğitim firmaları ve üniversite iş birlikleriyle sürekli projeler geliştiriyoruz.

Sizleri 1000’i aşkın çalışma arkadaşlarımız başta olmak üzere, sektördeki en yetkin yerli ve yabancı firmalardan oluşan iş ortaklarımızı da kapsayan büyük ve güçlü ailemizle birlikte saygı ve sevgi ile selamlıyorum. 

Hiç şüpheniz olmasın, teknolojimiz emin ellerdedir.