Teknolojik Süreçlerimizi Geleceğe Taşıyoruz

Yönetici Penceresi

TEKNOLOJİK SÜREÇLERİMİZİ GELECEĞE TAŞIYORUZ

Yeni Nesil Bireysel Bankacılık yaklaşımımız kapsamında, değişen ve yenilenen dünyayı yakından takip ediyor, şubelerimizde, dijital kanallarımızda ve ödeme sistemlerimizdeki teknolojik süreçlerimizi bu değişime uyumlu bir şekilde iyileştiriyor, geleceğe taşıyoruz. Finansal ve teknolojik dönüşümde Bankamızı ön sıralara taşımak için çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz.

ALTAN TAŞKIRAN
Bireysel ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı

Değerli Çalışma Arkadaşlarım

Merhaba,

Bireysel ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcılığı olarak Bireysel Bankacılık, Dijital Bankacılık ve Ödeme Sistemlerinde müşteri odaklı bir yaklaşımla ürün çeşitliliği ve kârlılık hedefleri doğrultusunda etkin bankacılık faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. Bu faaliyetlerimizi Yeni Nesil Bireysel Bankacılık yaklaşımımız üzerinden hayata geçiriyoruz.

YENİ NESİL BİREYSEL BANKACILIK

Şubelere bankacılık işlemleri için gelen müşteriler artık eskisi kadar şubelerde yoğunluk oluşturmuyor. Gişelerde kuyruklar azalıyor. Şubeye gelmeyen müşteriler işlemlerini bankaların sundukları dijital kanallar üzerinden yapıyorlar. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerine göre 2022 yıl sonu itibarıyla ülkemizde son beş yılda aktif dijital bankacılık müşteri sayısı (birden fazla banka kullanımında) 35 milyondan 90 milyona çıktı. Bankamızda ise bu rakam 1,6 milyondan 5,5 milyona ulaştı. Günde 7 milyondan fazla işlem dijital kanallarımız üzerinden gerçekleştiriliyor.

Bir dönüşüm de nakit para kullanımında yaşanıyor. Daha az nakit para taşıyor, daha az nakit para kullanıyoruz. Nakitsiz bir topluma doğru gidiyoruz. Bu dönüşümü oluşturan ve destekleyen ödeme sistemlerindeki işlem adetleri ve işlem hacimleri ise her geçen gün artıyor. TBB verilerine göre 2022 yıl sonu itibarıyla ülkemizde son beş yılda kredi kartı işlem adedi 3,5 milyardan 6,8 milyara yükselirken, Bankamızda bu rakam 138 milyondan 300 milyona ulaştı. Kredi kartı satış cirosuna bakıldığında son beş yılda sektörde %390 oranında, Bankamızda ise %638 oranında bir artıştan bahsedebiliriz.

Ödeme sistemlerinde gelişim, ödeme yöntemlerindeki değişimi de yanında getiriyor. Telefonlar çok ciddi bir ödeme kanalı oluyor. Giyilebilir teknolojiler artıyor. Biz de Halkbank olarak bu değişime uyum sağlıyoruz. Müşterilerimize giyilebilir kredi kartı, Paraf Ringpay’i sunuyoruz. Zaman içinde farklı ödeme yöntemleri de hayatımıza girecek. Plastik kartlar hayatımızdan çıkacak, mobil uygulamalar çok daha fazla ön planda olacak.

Şubelerde alınan sözleşmeler ve belgeler, müşteri talebi ve uygunluğuna göre dijital onaya taşınıyor. Müşteriler Halkbank Mobil üzerinden dijital olarak kredi belgelerini onaylayabiliyor. Enerji tüketimini azaltarak enerjinin daha verimli kullanılmasını sağlamak ve sürdürülebilir çevre politikasına destek olmak amacıyla sunduğumuz ürünler her geçen gün artıyor.

Bireysel bankacılık ve ödemeler dünyasında yaşanan bu dönüşümün, önümüzdeki yıllarda da yoğunlaşarak devam ettiğini göreceğiz. Yeni Nesil Bireysel Bankacılık yaklaşımımız kapsamında, değişen ve yenilenen dünyayı yakından takip ediyor, şubelerimizde, dijital kanallarımızda ve ödeme sistemlerimizdeki teknolojik süreçlerimizi bu değişime uyumlu bir şekilde iyileştiriyor, geleceğe taşıyoruz. Finansal ve teknolojik dönüşümde Bankamızı ön sıralara taşımak için çalışmalarımızı yoğunlaştırıyoruz.

‘HER YERDE HERKES İÇİN BANKACILIK’

Yeni müşteri kazanımının ve mevcut müşteriyi elde tutmanın giderek zorlaştığı günümüzde bankalar mevcut müşterilerinin ihtiyaç ve davranışlarını analiz ederek her müşterinin değişen ürün ve hizmet ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretiyor. Bizler de müşterilerimize doğru ürünün, doğru zamanda, doğru kanaldan teklif edilmesi ve müşterilerimize özel faiz oranları, kredi kampanyaları, kredi kartları vb. ürünler sunulması yönünde çalışmalar yapıyoruz.

Sadece çalışanların ya da bir gelire sahip olan kişilerin değil herkesin bankacılık erişimine sahip olması gerektiğini düşünüyoruz. “Her Yerde Herkes İçin Bankacılık” mottomuz doğrultusunda, müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak çıkardığımız ürünler ile yeniliği, teknolojiyi ve sadeliği temel alarak hayatın her evresinde bankacılık, kişisel gelişim ve eğitim odaklı uygulamalarımız ile her yaştan insanımıza dokunmayı hedefliyoruz. Bu yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle tüm paydaşlar ve ülke ekonomisi için değer önermelerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Ortaya çıkardığımız yenilikçi ürünlerimize gösterilen yoğun ilgi, doğru bir yolda olduğumuzu ortaya koyuyor. Çocuklar, gençler artık daha fazla Halkbanklı olmaya çalışıyor, bankacılık ürünlerimizi kullanmak istiyor.

Çocuklarla işin başlangıcında bağ kurmak hem yetişkinlik dönemlerinde ekonomik hayata katılımları hem Halkbank ile ilişkileri açısından çok kıymetli. 0-18 yaş aralığındaki çocuklarımızın finansal farkındalıklarını arttırmak ve birikim alışkanlığı kazandırmak amacıyla 23 Nisan’da lansmanını gerçekleştirdiğimiz Çocuk Bankacılığı mobil uygulamamızın son bir ayda kazandırdığı yeni müşteri adedi, önceki dönemlere oranla üç kat fazla.

Halkbank Kampüste uygulaması ile gençlerin kampüs hayatlarında yanlarında oluyoruz. Geleceğe kendilerini hazırlarken, sunduğumuz dijital çözümlerle kampüs hayatlarını kolaylaştırıyoruz. Mezuniyetleri sonrasında da Halkbank olarak şubelerimiz ve Halkbank Mobil gibi dijital uygulamalarımız ile her zaman yanlarında olacağız.

MÜŞTERİLERİMİZİN YANINDAYIZ

Şubelerimizdeki iş süreçlerimiz ile müşteri ilişkilerimizi finansal ve teknolojik dönüşüme uyumlandırıyoruz. İnsana temas etmenin önemli olduğu bir dünyada yaşıyoruz.

Müşterilerimiz bazı işlemler için mutlaka şubeye gitme ihtiyacı hissediyorlar. İhtiyaç duydukları finansal destek için şubeye gelmek, konuşmak ve detaylı bir şekilde bilgi sahibi olmak istiyorlar. İşte tam da bu sebeple bankacılığı sadece finansal işlem yapmak olarak görmüyor, bilgi ve tecrübelerimiz ile müşterilerimize destek olarak, onlara finansal ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunuyoruz.

Şubeye gelen müşterilerimizin dijital ürün sahipliğini kontrol ederek hem dijitalleştiriyor hem de kredi kartı, bordro24 gibi ürünleri müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz. Müşterilerimiz şubelere gelmeseler bile müşteri ziyareti, telefon aramaları gibi birçok kanaldan kendileri ile iletişime geçiyor ve böylece Bankamızdaki hem dijital hem de ürün aktifliklerini yüksek düzeyde tutmaya gayret gösteriyoruz.

PAZARLAMA SERVİS MODELİ

Müşterilerimizin bireysel ya da ticari tüm ihtiyaçlarının tek bir noktadan karşılanabilmesi, artan pazarlama kadrosu ile geçici görevlendirmelerin azalması, etkin lobi yönetimi ile havuz müşterilerinin işlenebilmesi ve şube pazarlama yapısına hâkim yönetici adaylarının yetiştirilmesi amaçlarıyla 2022 yılından itibaren pilot olarak bazı şubelerimizde uygulanmaya başlanan yeni pazarlama servis modelimizin, 2023 yılı ikinci yarısından itibaren tüm karma şubelerimizde yaygınlaştırılmasını planlıyoruz.

Pilot şube uygulamalarından elde edilen veriler incelendiğinde; şubelerimizdeki dönüşüm sürecinin, personelimizin pazarlama alışkanlıklarına yansıması yönünde olumlu gelişmeler göze çarpıyor. Söz konusu perakende portföylerimizin ortalama ürün sahiplikleri ve çalışma büyüklüklerinde yukarı yönlü ivmenin devam ettiği görülüyor.

Dijital dönüşüm sürecine uyum sağlayarak “Üreten Türkiye” idealinin gerçekleşmesi için birlikte üretip fayda sağlamayı sürdüreceğiz.