Değişime Uyum Sağlayanlar Her Zaman Kazanır

Yönetici Penceresi DEĞİŞİME UYUM SAĞLAYIP GELİŞENLER HEP KAZANIR ERGİN KAYA Operasyonel İşlemler ve Dijital Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı

Yönetici Penceresi

DEĞİŞİME UYUM SAĞLAYANLAR HER ZAMAN KAZANIR

Halkbank olarak finansal teknolojilerdeki radikal dönüşümün içinde olmak, iş yapış biçimlerini hızlıca değiştirmek zorundayız. Misyonumuzun farkındayız ve bu anlayışla çalışıyoruz. Tüm dönüşüm çalışmalarımızın odağında süreçleri kolaylaştırmak, basitleştirmek, kâğıtsızlaştırmak ve dijitalleştirmek yatıyor. Bunun için bazen sektördeki benzer uygulamaları hayata geçiriyor, bazen de sektöre biz öncülük ediyor, bazı süreçleri yeni bir anlayışla yeniden tasarlıyoruz.

ERGİN KAYA
Operasyonel İşlemler ve Dijital Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı

Değerli Çalışma Arkadaşlarım,

Değişim, kişisel bir tercih değil, sizi kuşatan dünyadaki değişime ayak uydurma zorunluluğundan kaynaklanan doğal bir sonuçtur. Değişen koşullara uyum sağlayan ve değişim yolculuğunda gelişmeye devam edenler her zaman kazanırlar.

Pandemi ile birlikte hız kazanan finansal dijitalleşme fırsatları, finansal ürünlerin kendisinden çok onların müşterilere sunum biçimlerini değiştiriyor. Bu kez sadece hizmet sunan finansal kurumlarda değil, hizmeti alan müşterilerde de bu değişime hızla adapte olabilme becerileri gelişiyor. Bu durum değişimi somutlaştırıyor; özellikle bankacılık yeni bir çalışma biçimine eviriliyor.

Halkbank olarak finansal teknolojilerdeki radikal dönüşümün içinde olmak, iş yapış biçimlerini hızlıca değiştirmek zorundayız. Misyonumuzun farkındayız ve bu anlayışla çalışıyoruz. Tüm dönüşüm çalışmalarımızın odağında süreçleri kolaylaştırmak, basitleştirmek, kâğıtsızlaştırmak ve dijitalleştirmek yatıyor. Bunun için bazen sektördeki benzer uygulamaları hayata geçiriyor, bazen de sektöre biz öncülük ediyor, bazı süreçleri yeni bir anlayışla yeniden tasarlıyoruz.

Bu çalışmalarımızın şube boyutu için ayrı bir parantez açmak isterim. Çünkü şubelerimiz, müşterilerimizle doğrudan temas kurduğumuz, Bankamızın yüzü niteliği taşıyan temas noktaları olarak kritik önemde.

Şubelerimizdeki dönüşümün temel iki boyutu bulunuyor: 1- Kâğıtsız, kanallarla entegre çalışan (dialog, mobil, internet bankacılığı, ATM) yeni nesil hibrit iş yapış biçimi, 2- Müşteri iletişimi ve ürün satışı odaklı bir şubecilik düzeni.  

ŞUBE İŞ SÜREÇLERİYLE DİJİTAL KANALLARI ENTEGRE EDİYORUZ

Dijital müşteri açılışı ve dijital belge onay altyapısı örneklerinde şube ekranlarından tetiklenen süreç, müşterimizin mobil bankacılık ekranında sonuçlanıyor. Bu uygulamaları şubede yapılan müşteri imzası gerektiren (nakit çekim işlemi gibi) bazı işlem süreçlerinde müşteri onayının mobil bankacılıktan verilmesi, mobil bankacılık üzerinden transfer talimatlarının güvenli şekilde Bankamıza gönderilmesi gibi örneklerle zenginleştiriyoruz.

Kâğıt kullanmadan belge üretmeye yarayan dijital belge altyapısının kurulmasıyla birlikte bu yıl “Yazdırmayın” kampanyası başlattık. Kâğıt tüketimini mümkün olan en alt düzeye indirmek istiyoruz. Bunun için, kâğıt ortamında çalışmaya alışan çalışma arkadaşlarımızın kâğıtsız bir dünyaya inanması gerekiyor. Bu konuda bizi çok umutlandıran gelişmeler yaşadık. Bireysel yeni müşteri açılışlarında ve esnaf kredisi işlemlerinde kısa sürede %90’lara varan dijitalleşme rakamlarına ulaştık. 2023’ün ilk yarısında sağladığımız kâğıt tasarrufu 43 milyon sayfaya ulaştı.

Klasörlerle, kâğıt kolileriyle dolu şube arşiv yapısını dijital ortamda saklanan belgeler sayesinde uçtan uca değiştirmek, kâğıt ortamında tutulması gereken belgeleri de bir dijital kodlama altyapısı ile etkin şekilde yönetmeyi hedefliyoruz. 2023 yılı küçülen şube arşivleriyle arşiv yönetiminde de değişim yılı olacak.  

YENİ ŞUBE DÜZENİNDE YENİ ROLLERLE MÜŞTERİ İLETİŞİMİNİ VE VERİMLİLİĞİ ARTTIRIYORUZ

Yeni şube düzeni başlığında ilk adımımız şube konseptimizi yeniden tasarlamak oldu. Yeni şube konseptimizle dizayn edilen şubelerimizin fiziki görünümü büyük beğeni kazanıyor. Ancak bu konseptin asıl önemli tarafı sadece şık görünümü değil, yeni şube düzeninin önemli bir parçası olması. Şubelerimizi müşterilerimizin kişisel verilerinin korunması ilkesine uygun şekilde dizayn ediyor, çalışanlarımızın ergonomi gereksinimlerini dikkate alan ve müşterilerimizle iletişimi kolaylaştıran tasarımlar yapıyoruz.

Yeni şube düzeninden ne kastettiğimizi biraz detaylandırmak gerekirse öncelikle şubelerimizdeki rolleri ve iş yapış biçimimizi de değiştiriyoruz. KOBİ ve Bireysel Pazarlama alanlarında ortak hareket edebilecek bir pazarlama ekibi oluşturulurken bir taraftan da operasyon ekiplerinin daha pazarlama odaklı çalışmasına imkân veren görev tanımları ve rolleri oluşturuyoruz.  

Şubelerimizin iş yüklerinin azaltılması için Müşteri İletişim Merkezimiz ve Operasyon Merkezimizin iş birliği ile merkezi desteklerimizi arttırıyoruz. Şubelerimize gelen ve cevaplanamayan çağrıları MİM aracılığıyla karşılıyor ve müşterilerimizin Bankamıza erişim seviyesini arttırıyoruz. Şubelerimizin arka ofisinde yapılan birçok işin merkezi operasyon tarafından üstlenilmesine yönelik çalışmalar yürütüyoruz. 

Şubelerimiz ile Genel Müdürlük birimleri başta olmak üzere talep-onay/işlem akışı ile e-posta ortamında yürüyen iç yazışmalarımızı yapabileceğimiz, talep ve cevapların zamanlamasını ve etkinliğini takip edebileceğimiz “İş Talep Yönetimi” sistemimizi devreye aldık. Yeni yapımız doğru işin doğru uzmana iletilmesini ve zamanında cevap alınmasını, izlenebilir ve ölçülebilir şekilde taleplerin karşılanmasını sağlıyor. İş Talep Yönetimi’ni süreçlerimizde daha yoğun kullanmak için güncellemeye ve ilave fonksiyonlar katmaya devam ediyoruz.

96 SÜRECİMİZ ‘METAL YAKALI’ ÇALIŞANIMIZ TARAFINDAN YÜRÜTÜLÜYOR

Şubelerimizdeki ve Genel Müdürlük birimlerimizdeki manuel yapılan standartlaşmış emek yoğun işleri Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojileri ile otomasyona tabi hâle getiriyor, emek tasarrufu sağlıyoruz. Şu anda 26 başkanlığımızda 96 sürecimiz “Metal Yakalı” çalışanımız tarafından yürütülüyor. İş süreçlerimize destek olan robotlarımız içinde bulunduğumuz ay içerisinde sahada şubelerimize de acil ihtiyaçları için destek oldular. Yenilikçi bir çözümle Belge Yönetimi Ekranı ve RPA teknolojisini birleştirerek yeni anlaşma yaptığımız iki kurumumuzda toplam 8.754 çalışanın taahhütnamelerini mobil kanaldan alan Robot24 ürünümüzü ürettik. Robot24’ün kurum anlaşmaları sonrası yaşanan şube yoğunluklarını bilen çalışanlarımızın en sevdiği iş arkadaşlarından biri olacağına eminiz.

2023-2024’TE ŞUBELERİMİZDEKİ İŞ YAPIŞ BİÇİMLERİ KALICI ŞEKİLDE DEĞİŞECEK

Özetlemek gerekirse dijital dönüşümü;

  • Müşterilerimizin Bankamızdan daha iyi hizmet alabilmesi ve memnuniyet düzeylerinin yükseltilmesi,
  • Çalışanlarımızın operasyonel yüklerinin azaltılarak işlerinin kolaylaştırılması, müşteri iletişimine daha fazla vakit ayırmalarının sağlanması,
  • Operasyonel maliyetlerin aşağıya çekilerek daha verimli bir çalışma düzeni kurulması, Bankamızın diğer bankalar karşısındaki rekabet gücünün arttırılması,
  • Kâğıt ve enerji tüketiminde azami tasarruf sağlayarak sürdürülebilirlikle ilgili hedeflerimize destek olunması,

temel amaçları doğrultusunda planlıyor ve önceliklendiriyoruz.

2023-2024 yıllarının, şubelerimizdeki iş yapış biçimlerinin kalıcı şekilde değiştiği yıllar olacağını göreceğiz. Şubelerimizin bu hızlı değişim hedefini aktif şekilde destekleyeceğine olan inancımız tam.

Tüm çalışma arkadaşlarımıza sağlık, mutluluk ve başarılar diliyorum.