Bankamızın Dijital Yılı

Daire Başkanlığı

BANKAMIZIN DİJİTAL YILI

Teknolojideki gelişmeler inanılmaz bir hızla hayatımıza dahil oluyor, insanlar ve hayatlar dijitalleşiyor; dolayısıyla finansal hizmetler de ağırlıklı olarak dijital kanallar üzerinden gerçekleşiyor. Bu noktada Başkanlığımıza önemli görev ve sorumluluklar düşüyor. Biz de Cumhuriyetimizin 100., Halkbank’ın 85. yılını “Bankamızın dijital yılı” olarak belirledik ve bu bilinçle çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.

MUSTAFA SELÇUK ÇARKACI
Dijital Bankacılık Daire Başkanı

Kendilerini müşterilerin yerine koyarak ilgili hizmeti en iyi nasıl deneyimleyeceklerini düşünüp tasarlayan Dijital Bankacılık biriminin yoğun iş akışında bizler de yapılan ve yapılacak olan projeleri öğrenmek üzere Dijital Bankacılık Daire Başkanı Mustafa Selçuk Çarkacı ile bir araya geldik.

Çarkacı, 47 yaşında. İlköğrenimini doğduğu şehir olan Çorum’da, ortaöğrenimini Ankara’da tamamlamış. 1998 yılında da Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuş.

Aynı yıl özel bir bankada Sistem Analisti olarak göreve başlayan Çarkacı, 18 yıl boyunca özel bankalarda dijital kanallarda iş analisti ve çeşitli yönetsel pozisyonlarda bulunmuş. 2017-2018 yıllarında servis tasarımına yönelik kendi özel girişimi ile uğraşmış ve 2018 yılında tekrar kurumsal hayata geri dönmüş. Dijital kanalların yenilenmesi ve açık bankacılıkla ilgili çalışmalarda görev alan Mustafa Selçuk Çarkacı, 2021 yılı Ağustos ayından itibaren Bankamızda Dijital Bankacılık Daire Başkanı olarak çalışmalarını sürdürüyor.

“Başkanlık olarak Cumhuriyetimizin 100., Halkbank’ın 85. yılını ‘Bankamızın dijital yılı’ olarak belirledik.” diyen Çarkacı, bu bilinçle çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerini söylüyor.

“Keyifli, mutlu, huzurlu ortam” şiarına inanan başarılı yönetici, lise sınavına hazırlanmakta olan kızıyla resim yapmaktan ve ailesiyle vakit geçirmekten hoşlandığını belirtiyor.

‘DİJİTAL BANKACILIK İŞLEMLERİNİN KOLAY VE ERİŞİLEBİLİR OLMASI GEREKİYOR’

Başkanlığınızın üstlendiği görev ve sorumluluklar hakkında bilgi verir misiniz? Başkanlığınıza bağlı kaç çalışan bulunuyor?

Teknolojideki gelişmeler inanılmaz bir hızla hayatımıza dahil oluyor, insanlar ve hayatlar dijitalleşiyor; dolayısıyla finansal hizmetler de ağırlıklı olarak dijital kanallar üzerinden gerçekleşiyor. Başkanlık olarak bizlere de önemli.

Öncelikle müşterilerimize dijital kanallardan sunduğumuz bankacılık hizmetlerinin kolay ve erişilebilir olması gerekiyor. Bu yüzden müşteri odağı ve görüşleri doğrultusunda şekillendireceğimiz dijital ürünler ve uygulamalar tasarlayarak sunacağımız dijital çözümler ile istedikleri yerden, istedikleri zaman bankacılık işlemlerini kolayca gerçekleştirebilmelerini sağlamaya çalışıyoruz.

Müşterilerimizin hizmetine sunduğumuz Halkbank Mobil, İnternet Şubesi, Halkbank Kampüste, Çocuk Bankacılığı, Bankamız kurumsal web sitesi ile diğer iştiraklerimize ait web sitelerinin yönetimi, ATM, Halkbank Metaverse ve Açık Bankacılık kanallarının yönetiminden sorumluyuz.

Dijital kanallarımızdan sunduğumuz bankacılık ürünlerine yönelik fonksiyonlar ve özellikler, Bankamızın ürün sahipliği bulunan diğer başkanlıklarımızın görüş ve kararlarıyla oluşturuluyor. Bizler de ürüne ait kullanıcı arayüzünün tasarımı, işlevselliği, kullanıcı deneyimi, kapsayıcılığı, güvenliği, regülasyonlara uyumu ve kullanıcıların ihtiyaçlarına göre sürekli geliştirilmesi dahil uçtan uca bir yönetim gerçekleştiriyoruz. Sunduğumuz hizmetleri, demografik yapılar, finansal ihtiyaçlar ve kişisel tercihler doğrultusunda özelleştiriyoruz. Her ay gerçekleştirdiğimiz anketler ile müşteri memnuniyetini ölçümlüyor, ihtiyaçlarını belirliyor, uygulama mağazaları yorum ve görüşlerini analiz ediyor, Bankamız iş birimlerinin talep ve görüşleriyle dijital kanallarımızı geliştiriyoruz.

Başkanlığımız bünyesinde altı Bölüm Müdürlüğü ile faaliyetlerimizi gerçekleştiriyoruz. Bu yıl aramıza yeni katılan 14 Uzman Yardımcısı arkadaşımız ile kadromuz şu an 50 kişiye ulaştı.

‘HER YERDE HERKES İÇİN BANKACILIK’

Halkbank, dijital bankacılıkta ne gibi yenilikler sunuyor? Başkanlık olarak hâlihazırda yürüyen projelerinizi anlatır mısınız?

Bankamızın, yenilikçi teknolojiler ve dijital çözümlerle birleştirerek başta esnaf, sanatkâr ve KOBİ’ler olmak üzere tüm kesimlerin tercih edeceği öncü banka olmak vizyonu doğrultusunda, her yerde herkes için bankacılık stratejisi ile yola çıktık.

Çocuklarla ve gençlerle hayatların bu erken evrelerinde bağ kurmak hem yetişkinlik dönemlerinde ekonomik hayata katılımları hem de Halkbank ile ilişkileri açısından çok kıymetli. Biz de bu inançla son bir yıl içerisinde çocuklarımız için Çocuk Bankacılığı, gençlerimizin kampüs hayatlarını kolaylaştırmak için Halkbank Kampüste mobil uygulamalarını geliştirdik.

  • Çocuk Bankacılığı uygulaması ile çocuklarımızın hem finansal farkındalıklarının artması hem de birikim alışkanlığı kazanmalarını amaçlıyoruz. Oyunlaştırma kurgusu ile eğitici içerikler sunuyoruz. Veli/vasilerinin açtığı kumbara hesabı veya diğer bankacılık ürünlerini uygulama üzerinden izleyebiliyor, karekod ile harçlık isteyebiliyorlar. Karekod ile ATM’den para çekme gibi yeni özellikleri ise çok yakında hizmete sunacağız.

  • Halkbank Kampüste uygulaması ile anlaşmalı olduğumuz 26 üniversitede 850 binden fazla öğrenciye ulaşıyoruz. Uygulama üzerinden gençler, Bank24 Jetkart bakiyelerini, hesap hareketlerini görüp karekod ile kantin ve yemekhane harcaması yapabiliyorlar. Karekod ile ATM’den para çekme/yatırma gibi yeni özellikleri ise çok yakında hizmete sunacağız.

  • Metaverse Şubemiz ile sektörde bir ilke imza attık ve öncü bir rolle “Metaverse Şubesi ve Etkinlik Merkezimizi” hayata geçirdik. Geleceğin bankacılığına erken bir adım atarak sektörde adımızdan söz ettirdik.

  • Açık Bankacılıkta ilk 10 banka içerisinde yerimizi aldık ve müşterilerimizin tüm bankalardaki hesaplarını Halkbank Mobil’de görmelerini ve diğer banka hesaplarından Halkbank Mobil ile para transferi yapmalarını sağlayan Açık Bankacılık hizmetini müşterilerimize sunduk.

  • Eş zamanlı olarak Halkbank Mobil uygulamamızı ileri teknoloji yazılım ile geliştirdiğimiz, kullanımını çok daha kolay hâle getirdiğimiz “Yeni Halkbank Mobil” projemizi yürütüyoruz. Giriş öncesi ekranlarda yaptığımız yenilikleri içeren ilk fazı müşterilerimizin hizmetine sunmuştuk. Uygulamamızın giriş sonrası yenilenmiş ekranlar ve fonksiyonları içeren versiyonunu ise çok yakın zamanda hizmete sunacağız.

  • Dijital kanallarımızı yeni ürünlerle zenginleştirdiğimiz bu dönemde, kurumsal web sitemiz www.halkbank.com.tr’nin yenilenmesi projemiz de hızla ilerliyor. Bankamızın ürün zenginliğini tanıttığımız, başvuru alanı ile ürün satışı hedeflediğimiz, sürdürülebilirlik alanındaki faaliyetlerimizle sosyal sorumluluk projelerimizi daha fazla ön plana çıkarttığımız modern tasarımı ile kullanılabilirliği yüksek bir web sitesi hazırlıyoruz.

‘BANKACILIK HİZMETLERİ TEKNOLOJİNİN GÜCÜYLE DAHA HIZLI VE UCUZ’

Tüm dünyada yaygın bir şekilde kullanılan fintech kavramı, dijitalleşmenin artmasıyla birlikte hayatımızda önemli bir yer edindi. Deneyimli bir bankacı olarak fintech’in bankacılık sektöründeki önemini değerlendirir misiniz?

Fintech kavramını finansal bir hizmetin müşteriye sunumunda geleneksel finansal yöntemlerle rekabet eden teknoloji veya yenilik olarak açıklayabiliriz. Dijitalleşmeyle birlikte kişiler ve kurumlar bankacılık işlemlerini fiziksel bir şube yerine dijital kanallar üzerinden yapmayı tercih ediyor. Fintech şirketleri, geleneksel bankacılık hizmetlerini teknolojinin gücüyle daha kullanıcı dostu, hızlı ve ucuz bir şekilde sunmayı amaçlıyor. Sunacakları yenilikçi hizmetlerle bankacılık sektöründe rekabeti teşvik edip hizmet kalitesini artırarak, hizmet sağlayıcılar ile müşteriler için zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.

Fintech şirketlerinin bankacılık sektörü için hem bir fırsat hem de bir meydan okuma oluşu, müşteri alışkanlıklarını, beklentilerini ve dolayısıyla bankacılık sektörünün geleceğini şekillendiriyor. Bankacılık sektörünün fintech şirketleri ile iş birliğinde olması, yenilikçi iş modellerinin oluşumunu da tetikliyor.

Teknolojideki gelişmeler inanılmaz bir hızla hayatımıza dahil oluyor, insanlar ve hayatlar dijitalleşiyor demiştim. İşte tam da bu sebeple, teknolojideki gelişmeleri finansal hizmetlere hızlı bir şekilde adapte eden, uyumlandıran fintech yaklaşımı biz bankacılar için oldukça önemli bir hâle geliyor.

‘İYİ BİR EKİP OYUNCUSU OLMAK İÇİN HEDEFLERİNİZİ BİLİYOR OLMALISINIZ’

İyi bir ekip oyuncusu olmanın sırrı sizce nedir? Ekibinize yön verirken nelere dikkat ediyorsunuz? Dijital bankacılığa uyum açısından ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

İş ortamında başarının ekip çalışması ile gerçekleştiğine inanıyorum. Bu nedenle ekip olmaya ve ekibin keyifli, huzurlu ve mutlu bir ortamda çalışmasına önem veriyorum. Bunu sağlamak için de ekiplerin iş birliği içerisinde olmalarını, iletişimlerini açık tutmalarını, fikir alışverişinde bulunmalarını sağlamaya gayret ediyorum.

İyi bir ekip oyuncusu olmak için hedeflerinizi biliyor olmalısınız. Bu hedeflere ulaşırken, kendi rolünüzü öğrenip ilave olarak nasıl katkılar sunabileceğinizi belirlemelisiniz. Zorluklar karşısında sabırlı olmalı, çözüm yolları oluşturarak hedeflerinize ulaşacağınıza inanmalısınız. 

Dijital bankacılık, fiziksel veya sözlü olarak temas etmediğiniz müşterilerin ihtiyaçlarını anlamayı ve ihtiyaçları karşılayacak bankacılık çözümleri sunmayı gerektiriyor. Kendimizi müşteri yerine koyarak ilgili hizmeti en iyi nasıl deneyimleyeceğimizi düşünmemiz ve tasarlamamız gerekiyor. Bu yaklaşımla ekip arkadaşlarım ile dijital çözümlerimize yönelik senaryo tartışmaları, deneyim değerlendirmeleri, ekip içi/dışı anketler gerçekleştirerek faaliyetlerimize devam ediyoruz.

Dijital_Bankacilik_Daire_Baskanligi_galeri_1
Dijital_Bankacilik_Daire_Baskanligi_galeri_2
Dijital_Bankacilik_Daire_Baskanligii_3
Dijital_Bankacilik_Daire_Baskanligi_galeri_1
Dijital_Bankacilik_Daire_Baskanligi_galeri_2
Dijital_Bankacilik_Daire_Baskanligii_3
previous arrow
next arrow