Yaralarımızı Sarıyoruz

yaralarimizi sariyoruz

Yaralarımızı Sarıyoruz

HEP BİRLİKTE AYAĞA KALKACAĞIZ!

Türkiye 6 Şubat’ta yüzyılın felaketini yaşadı. İlki 7,7, ikincisi 7,6 büyüklüğündeki deprem; Kahramanmaraş, Gaziantep, Şanlıurfa, Diyarbakır, Adana, Adıyaman, Osmaniye, Hatay, Kilis, Malatya ve Elazığ’da büyük bir yıkıma, binlerce can kaybına yol açtı. Halkbank Ailesi olarak ilk günden itibaren halkımızın yanındayız. Hep birlikte ayağa kalkacağımıza inanarak yaralarımızı sarmaya devam ediyoruz…

etkilenen illerimiz

Değerli Çalışma Arkadaşlarımız,

6 Şubat Pazartesi sabahı saat 04.17’de Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde 7,7 büyüklüğündeki ilk deprem, 1668 Kuzey Anadolu depreminden sonra Anadolu topraklarında tarihe geçen en büyük ikinci deprem oldu. 11 kenti etkileyen deprem yaklaşık 80 saniye sürdü. Bu depremin ardından yaşanan ikinci deprem ise 7,6 büyüklüğündeydi ve Türkiye’de meydana gelen depremler arasında en büyük üçüncü deprem olarak kayda geçti.

Merkez üssü Kahramanmaraş olan ve birçok ilimizi etkileyen depremlerin yol açtığı can kaybı ve tahribatın derin üzüntüsünü yaşıyoruz.

Halkbank Ailesi olarak bu büyük felaketin ilk gününden itibaren hem çalışanlarımızın ve ailelerinin hem de
vatandaşlarımızın yaralarını sarmak, acılarını paylaşmak için kenetlendik.

Bu dayanışma ruhuyla depremin yaşandığı ilk saatlerde bölgedeki yöneticilerimizle eşgüdümlü olarak bir “Kriz
Koordinasyon Merkezi” oluşturduk. Her türlü gıda ve yardım malzemelerini tırlarla deprem bölgesindeki belli noktalara ulaştırarak halkamıza ve çalışanlarımıza yardım elimizi uzattık.

Ceyhan/Adana’da büyük bir lojistik üssü oluşturduk ve toplanan tüm yardımları hızla bu noktadan ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. Bir merkez üs olarak yapılan Ceyhan/Adana lojistik üssü yalnızca bu deprem için değil kalıcı bir afet üssü ve çözüm merkezi olarak tasarlandı. Elektrikten jenaratöre, konteynerlerden mazota, duş ve seyyar WC’den gıda ve suya kadar her türlü ihtiyacı karşılamak için açılan üs, kalıcı bir depo olarak kullanılacak. Hangarların, soğuk hava depolarının, duş yerlerinin, konaklamak için hazırlanacak odaların oluşturulacağı üste Halkbank çalışanlarının daha sağlıklı bir ortamda hizmet etmesi planlanıyor ve ona göre dizayn ediliyor.

İç İletişim Hattımızdan, İSG ve Müşteri İletişim Merkezimizden çalışanlarımızla, emeklilerimizle iletişim kurarak içinde bulundukları koşulları ve nelere ihtiyaçları olduğunu öğrenip harekete geçtik. Ayrıca Bankamız yönetimi deprem bölgesine giderek bölgedeki yönetici ve çalışanlarımızla görüşüp ihtiyaçları yerinde tespit etttiler ve gerekli kararların hızla alınmasını sağladılar.

Konteynerlerin tedarik, konumlandırma ve sevkiyat süreçlerini planlarken depremden etkilenen illerimizde barınma ve ısınma ihtiyacına yönelik çadır, battaniye, yatak, ısıtıcı vb. zaruri gereksinimleri hızlıca karşıladık. Sıcak yemek, kumanya, mama, çocuk bezi, hijyen seti gibi temel ihtiyaçlarla beraber ilaç ve tıbbi malzemelerin gönderimini yaptık.

İhtiyaç duyan çalışanlarımız ile yakınlarının Alanya/Antalya başta olmak üzere konaklamalarında ve diğer illerimize transferlerinde yardımcı olduk.

Tüm organizasyon süreçlerinde bir karışıklılık yaşanmaması ve ihtiyaçların doğru zamanda, doğru yerde karşılanması için ayrıca özen gösterdik. Bu özeni Bölge Koordinatörlüklerimiz ve çalışanlarımızın koordineli bir şekilde çalışmasıyla sağladık.

YENİDEN BAŞLAMAK İÇİN ÇABALIYORUZ

Deprem bölgesinde kalan ve gönüllü olarak çalışmalara devam eden çalışanlarımız için yaşam alanları oluşturduk.

Depremden etkilenen illerdeki çalışanlarımıza acil ihtiyaçlarını gidermeleri için afet destek ödemesi yaptık.

Çalışanlarımızın geçici konaklamalarını sağlamak üzere geçici yaşam alanlarının inşaat sürecini başlattık. Bu
yaşam alanlarıyla çalışanlarımızın öncelikli barınma ihtiyacının giderilmesi gözetiliyor.

MÜŞTERİLERİMİZİN BANKACILIK İŞLEMLERİ KESİNTİSİZ SÜRÜYOR

Gönüllülük esasına dayalı olarak diğer illerdeki çalışanlarımızın desteğiyle “Geçici Gönüllü Görevlendirme Havuzu” oluşturduk. İhtiyaç duyulan şubelerimizde farklı pozisyonlarda görevlendirmeler yaptık.

Depremden etkilenen illerde finansal sürdürülebilirliği sağlamak için şube, ATM, mobil araçlar ve geçici hizmet noktaları ile bankacılık işlemlerini kesintisiz olarak gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

Bu çerçevede yaşanan depremden ağır şekilde etkilenen şubelerimizin pazarlama ve operasyon süreçlerine uzaktan destek vermek, şubelerimizin birbirleriyle dayanışma içinde çalışması amacıyla “Kardeş Şube” uygulamasını hayata geçirdik.

Hizmet veremediğimiz şubelerimizin yerine geçici hizmet noktaları (konteyner şube) oluşturduk. Prefabrik şube kurulmasına yönelik çalışmalar hâlâ sürüyor.

BİRBİRİMİZİ İYİLEŞTİRECEK GÜCÜMÜZ VAR

Böylesi yıkıcı ve art arda gelen büyük depremlerin ardından dayanışma duygusuyla hareket eden tüm yöneticilerimize ve çalışma arkadaşlarımıza çok teşekkür ediyoruz. Halkbank Ailesi olarak gece gündüz demeden var gücümüzle çalışmaya, halkımızın yarasına merhem olmaya devam edeceğiz.

Depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza ve çalışanlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı ve sabır, tedavisi devam edenlere ise acil şifalar diliyoruz.

Bir daha böyle bir afetin yaşanmaması dileğiyle…