İyi Bir Bankacı İyi Bir İnsan da Olmalıdır

Antalya Bölge Koordinatörlüğü

İYİ BİR BANKACI İYİ BİR İNSAN DA OLMALIDIR

İyi bir bankacı olmak mesleki başarıyı getirirken insanların yaşamında da pozitif bir etki bırakıyor. İyi bir bankacı olmak iyi bir insan olmakla da ilgili. Etik değerlere bağlı kalmak, müşterilerimizle dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine dayanan sağlam bir ilişki kurmak iyi bir bankacı olmanın önemli unsurlarından.

SİNAN GEZENERLER
Antalya Bölge Koordinatörü

Antalya Bölge Koordinatörü Sinan Gezenerler, mutlu bir çalışma ortamının iş başarısını yükselteceğine inanıyor. Bankacılık sektöründe geçen 27 yılın kendisine kattığı en önemli tecrübenin ise insan odaklı bir yönetim anlayışını benimseyip uygulamak olduğunu söylüyor.

Evli ve 16 yaşında ikiz erkek çocuk babası olan Sinan Bey, 1974 doğumlu. İlk, orta ve lise eğitimini Balıkesir’de tamamladıktan sonra 1991 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nü kazanarak Ankara’ya yerleşmiş, 1996 yılında da mezun olmuş. 

Bankacılık kariyerine mezuniyetinin hemen ardından özel bir bankada uzman yardımcısı unvanıyla başlayan Sinan Gezenerler, ilerleyen zamanlarda farklı bankalarda uzman, yetkili uzman, portföy yöneticisi, bölüm müdürü ve şube müdürü görevlerini üstlenerek kariyer hayatına devam etmiş. 

2012 yılında Halkbank Ailesine Şube Müdürü olarak katılan Sinan Bey’in ilk görev yeri aynı tarihte faaliyete geçen Konya Organize Sanayi Şubesi olmuş. 2016 yılında Konya Şube Müdürü, 2020 yılının başında Konya Bölge Koordinatörü olarak atanan Sinan Gezenerler, 2022 yılının Haziran ayından bu yana Antalya Bölge Koordinatörü olarak görev yapıyor.

Yüksek lisansını Selçuk Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bölümü’nde tamamlayan Sinan Bey’in ileri düzey SPK lisansı bulunuyor. 

‘TOPLAM 43 ŞUBE İLE HİZMET VERİYORUZ’

Koordinatörlüğünüzün organizasyon yapısını anlatır mısınız; sorumluluk alanınız hangi illeri kapsıyor, size bağlı kaç şube ve çalışan bulunuyor?

Bölgemizde Antalya’da 31, Isparta’da sekiz, Burdur’da dört olmak üzere toplam 43 şubemizde 728 çalışanımız ve Koordinatörlüğümüz bünyesinde 32 çalışanımız ile hizmet veriyoruz. İstihbarat ve Mali Tahlil bölümünde altı çalışanımız görev yapıyor. Hinterlandımızda Antalya ve Alanya’da olmak üzere iki Ticari Şubemiz faaliyet gösteriyor.

‘BÖLGEMİZİN LOKOMOTİF SEKTÖRÜ TURİZM’

Antalya, ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biri. Bölgenizde turizmin yanı sıra başka hangi sektörler öne çıkıyor? Çalışmalarınız nasıl şekilleniyor?

Antalya ülkemiz nüfusunun %3,2’sini oluşturuyor ve ülkemizin toplam istihdamına oranı %4,37. İlimizin Türkiye GSYH oranı %2,9. Sektörel dağılımda ise turizm ve turizme bağlı sektörler yaklaşık %45 pay ile ilk sırada yer alıyor.

İlimizde; işletme ve yatırım belgeli 1.000’e yakın turizm tesisi yer alıyor. Bölgemizin lokomotif sektörü turizmin yanı sıra başta tarım ve toptan gıda olmak üzere farklı alanlarda faaliyet gösteren müşterilerimize ihtiyaçları doğrultusunda en iyi hizmeti vermenin gayreti içindeyiz.

Turizm ve ticaret sektörlerini %8,8 pay ile imalat sektörü ve %7,7 ile tarım sektörü takip ediyor. Örtü altı tarım ile birlikte yaş sebze-meyve ihracatında ilimiz ülke ekonomisinde önemli bir yere sahip. Antalya’da aynı zamanda bir organize sanayi bölgesi, serbest bölge dışında bir, şehir merkezinde üç sanayi bölgesi bulunuyor. Bu sanayi bölgelerinde faaliyet gösteren firmaların çoğunluğu Bankamız ile cari ve kredili olarak çalışıyor.

Burdur ilimizde tarım ve hayvancılık ile birlikte mermer ve maden ocağı işletmeciliği ağırlıklı sektörler arasında yer alıyor. Isparta ilimizde ise gül yağı imalatı ile ülke ekonomisine katma değer sağlanıyor. Tarım ve tarıma bağlı sektörler ile birlikte maden işletmeciliği de büyük gelişim gösteriyor.

Bölgede bankacılık sektörü açısından rekabet koşulları nasıl? Geniş bir faaliyet alanında hizmet veriyorsunuz, koordinatörlüğünüz hangi özellikleriyle öne çıkıyor?

Antalya merkez ve ilçelerinde çok sayıda banka faaliyet gösteriyor. Müşteri memnuniyeti ve sadakati ile bölgemizde marka değeri en yüksek bankalardan biriyiz.

‘ETİK DEĞERLERE BAĞLI, SAĞLAM İLİŞKİLER KURULMALI’

Biraz da hedeflerinizden söz edelim. Geleceğe yönelik hedefleriniz arasında neler var?

Hedefim; bankacılık sektöründeki deneyimimle liderlik yetkinliklerimi kullanarak Bankamız adına üstlendiğim sorumluluğu en iyi şekilde yerine getirmek. Bana göre iyi bir bankacı olmak mesleki başarıyı getirirken insanların yaşamında da pozitif bir etki bırakıyor. İyi bir bankacı olmak iyi bir insan olmakla da ilgili. Etik değerlere bağlı kalmak, müşterilerimizle dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine dayanan sağlam bir ilişki kurmak iyi bir bankacı olmanın önemli unsurlarından.

‘İNSAN ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞINI BENİMSİYOR VE UYGULUYORUM’

27 yıldır bankacılık sektöründesiniz. Mesleğinizin size kattıkları konusunda neler söylersiniz?

Uzun yıllar süresince kazandığım deneyim yalnızca kariyer açısından değil, kişisel gelişim açısından da büyük bir zenginlik sunuyor. Müşteri ilişkileri, finansal okur yazarlık, risk yönetimi, değişen piyasa şartlarına uyum sağlama gibi birçok alanda yetkinliklerimi arttırırken en büyük kazancım ekip yönetimi ve liderlik becerilerimi geliştirmem oldu.

Çalıştığım süre içerisinde ekip arkadaşlarımın mutlu bir ortamda çalışmasının, iş başarısı olarak geri döndüğünü gözlemledim. Çalışanların teşvik edildiği insan odaklı bir yönetim daha verimli ve iş birliğini güçlendiren bir çalışma ortamı oluşturuyor. Çalışanların gönlünü kazanarak, takdir ve ödüllendirme yöntemiyle liderlik yapıldığında motivasyonun arttığını, kuruma bağlılığın yükseldiğini gördüm. İnsan odaklı bir yönetim anlayışının, çalışanlarımızın başarıya giden yolda ilerlemelerine katkısını gördüm. Çalışanlarımızın ihtiyaçlarını anlayarak onlara yaklaşmanın, başarıya ulaştırmak için yol gösterici olmanın gerekliliğini önemsedim. Ayrıca herkese hakkaniyetli ve adil bir yaklaşım sergilemeye gayret ettim. 27 yıllık tecrübemin bana en büyük katkısı, bahsettiğim yönetim anlayışını benimsemem ve uygulamam oldu.

‘ULAŞILABİLİR, ÇÖZÜM VE SONUÇ ODAKLI BİR YÖNETİM MODELİ İZLİYORUM’

Takım ruhunu canlı tutmak başarı için büyük önem taşıyor. Ekibinizle iletişiminizi nasıl tanımlarsınız? İşleyişle ilgili en çok nelere vurgu yaparsınız?

Ekibimdeki her çalışan ihtiyaç duyduğu her konuyu bana rahatlıkla iletebilir. Sıklıkla yaptığım şube ziyaretlerinde tüm çalışanlarımızla ayrı ayrı görüşerek ihtiyaçlarını tespit ediyor, mutlu ve huzurlu bir ortam dahilinde empati yaparak çalışanların gönlünü alan bir liderlik yaklaşımını benimsiyorum.

İşleyişimizle ilgili en çok vurguladığım konu ise sistematik ve disiplinli çalışarak Bankamızın hedeflerini gerçekleştirmek için mevcut işimizin hakkını fazlasıyla vermek yönünde oluyor. Bu yaklaşımla görev yaptığımız Bölgemizdeki çalışma arkadaşlarımızın mutluluğunu görmek bizleri de mutlu ediyor.

Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_4
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_2
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_3
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_1
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_5
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_4
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_2
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_3
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_1
Antalya_Bölge_Koordinatörlüğü_Galeri_5
previous arrow
next arrow